Nàdarra

Nàdarra

Vilkår og betingelser

Salgs og leveringsvilkår

Juridisk enhetsnavn

Nàdarra AS
Org nr 923 211 748 MVA

Frakt

Fri frakt på alle bestillinger

– Vær miljøbevisst!
Vi har et godt tips til våre kunder:
Bestill en 6-pakning med flytende og en boks med kapsler. Denne “party-pakken” gir deg vår beste olje beregnet for et halvt års forbruk, og du har kapsler når du skal ut og reise.  Vi slipper å sende deg algeolje 6 ganger, og du får mindre å tenke på. Når du er så flink å tenke miljø, så spanderer vi frakten. Faktisk, så spanderer vi frakt på alle ordrer.

Levering

Vi bruker vår partner Bring til å hjelpe oss med å bringe algeoljen din trygt til deg. Bring regner 3-5 virkedager forsendelse for å komme fram til alle adresser i Norge. Pakker til Svalbard sendes ut fra Tromsø, og regner litt lenger leveringstid.

Pakkeavdelingen i Nàdarra pakker og sender varene alle virkedager. Bring starter reisen til din postkasse eller dørmatte. Ja, du hørte rett; For din komfort, så leverer vi algeoljen til din postkasse eller dørmatte. Ingen henting i butikk eller postkontor, bare dersom vi ikke finner deg.

Har du spørsmål til Bring, sjekk www.bring.no

Angrerett

Ved kjøp av varer hos Nàdarra gjelder alltid 14 dagers angrerett fra du har mottatt varen. Registrer ditt angrekjøp via “min side” eller kontakt kundeservice som hjelper deg. Angreretten kan kun godkjennes ved en uåpnet pakke, og angrerettskjema må være utfylt. Dette skjemaet er utarbeidet av Regjeringen, og siste versjon finnes på denne siden.

Retur

Ved bytte eller reklamasjon av vare, benytt “min side” og registrer produktet som retur. Du finner dette i din ordrehistorikk. Om du ikke har en kundekonto registrert hos Nàdarra kan du kontakte kundeservice. Angi ordrenummer og postnummer for å registrere din retur. Produktet MÅ returneres med gyldig returseddel som er utstedt av Nàdarra, og sendt til kunden. Vi dekker returkostnaden med returseddelen, og den må være godt synlig på pakken.

Returretten gjelder ikke for følgende produkter:

  • algeolje med brutt forsegling eller ødelagt emballasje.
  • algeolje som raskt kan forverres eller bli for gamle.

Tilbakebetaling

Så snart din returnerte vare er blitt mottatt hos Nàdarra startes prosessen for din tilbakebetaling. Tilbakebetaling vil bli gjort til deg via betalingsalternativet du har valgt, forutsatt at ingenting annet er avtalt eller det er noen hindring for slik tilbakebetaling. Beregnet tid 3-5 bankdager. Tilbakebetalingen skjer til samme kort som ble brukes ved kjøpet.

Garanti

Det gis garanti for algeoljen fram til utløpsdatoen som er skrevet på produktet.

Reklamasjon

Dersom noe er galt med produktet ditt ved levering, ber vi deg reklamere det hos oss så snart som mulig. Du må sende produktet tilbake til oss for at vi skal kunne godkjenne en reklamasjon, og vi forbeholder oss retten til å debitere for produkter som ikke returneres eller at vi ikke finner grunnlag for reklamasjonen.

Betalingsvilkår

OBS! Alle forsøk på svindel vil bli politianmeldt. Vi vil at du alltid skal føle deg trygg når du velger å handle hos oss. Derfor har vi valgt å tilby testede og sikre betalingsalternativer der pengene trekkes fra din konto eller kreditt på kjøpstidspunktet/ ved bestilling. Alle varer i nettbutikken er priset i norske kroner (NOK).

Betaling med kort

Hos oss er det mulig å betale med europeiske kort som er utstedt av VISA og Mastercard. Når du velger å betale med kredittkort, må du oppgi kortnummer, kortets utløpsdato og CVC-kode, som du finner på baksiden av kortet ditt.

Betaling med Paypal

Opprett din egen profil hos Paypal for tilgang, og for at Paypal skal kunne trekke beløpet direkte på din konto.

Abonnement på Nàdarra algeolje

Nàdarra algeolje selges med valgfritt abonnement månedlig, hver 3. måned, hvert halvår og/eller årlig. Det utstedes en ordre for hver påbegynte periode, og vi belaster kortet som ligger inne i kundens profil. Dersom betalingsløsning blir avvist/ikke lenger er gyldig, så kontakter vi kunden for nye opplysninger.

Force Majeure

Nàdarra er ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser forårsaket av forhold utenfor Nàdarra’s kontroll, for eksempel generell arbeidstvist, krigshandlinger, brann, lynnedslag, terroristangrep, endrede bestemmelser fra myndighetene, tekniske problemer, defekter i kraft-/ tele-/ datamaskinkommunikasjoner eller annen kommunikasjon og defekter eller forsinkelser i tjenesten fra under- leverandører som skyldes forhold som nevnt foran. Her gjelder unntak fra andre vilkår. Kunden og Nàdarra har i dette tilfellet rett til å heve/avbryte kjøpet.

Endringer i vilkårene

Nàdarra forbeholder seg til enhver tid retten til å endre disse vilkårene. Eventuelle endringer skal publiseres på nettstedet.

Utskillelse

Hvis en kompetent domstol, myndighet eller voldgiftsdomstol anser en bestemmelse i disse vilkår ugyldig eller ugjennomførbar, skal det gjenværende av den bestemmelsen og alle andre bestemmelser fortsatt være gyldig og gjennomførbar så langt gjeldende lovverk tillater. Eventuelle bestemmelser som fastslås å være ugyldige eller ugjennomførbare, skal erstattes med relevant, juridisk veiledning og råd.

Tvisteløsning

Tvister skal først og fremst løses i konsensus etter dialog med Nàdarra kundeservice. Dersom en tvist ikke kan løses ved hjelp av Nàdarra kundeservice kan du som kunde henvende deg til Forbrukertvistutvalget som du finner mer informasjon om på deres nettsider. Dette tvisteløsningsorganet tar så kontakt med oss og forsøker å løse tvisten uten å blande inn domstolen.

Ved en eventuell tvist følger Nàdarra beslutningen fra Forbrukertvistutvalget eller motsvarende tvisteløsningsorgan.

En eventuell tvist hva gjelder tolkningen eller anvendelsen av disse vilkårene skal reguleres av og tolkes i henhold til norsk lovgivning og skal avgjøres av domstolene i Norge.

Vil du vite mer?

Hvis du har spørsmål om våre salgs og leveringsvilkår, bruk av dette nettstedet, eller din omgang med dette nettstedet, vennligst kontakt oss.

Oppdatert 30. August 2019